Algemene voorwaarden en Tarieven Zorg Dieren
Dierbare Diensten verzorgt:
Hulp aan huis bij de verzorging van je dieren!
Hulp bij het koken, ter ondersteuning of gewoon voor de gezelligheid.
Hulp bij een feestje!
ZZP opdrachten voor bedrijven
ALGEMENE VOORWAARDEN EN TARIEVEN DIERBARE DIENSTEN ZORG KATTEN, HONDEN EN PAARDEN:
Aan de gegeven informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Prijzen zijn onder voorbehoud. U ontvangt altijd een actuele offerte met de algemene voorwaarden en prijzen.
Opdrachtnemer: Dierbare Diensten
Opdrachtgever: U: persoon (huisdiereigenaar) die het overeenkomstformulier heeft ondertekend en daarmee akkoord gaat met deze algemene voorwaarden.
Overeenkomstformulier: schriftelijke overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever.
De thuis te verzorgen dieren: De dieren waarvoor de opdrachtgever de overeenkomst met de opdrachtnemer heeft gesloten.
Tarieven (incl btw)
Per bezoek van maximaal een uur: € 30,00
Elk aanvullende kwartier: € 7,50
De opdrachtgever kan meerdere keren per dag een bezoek afspreken, deze zijn gelijk aan bovenstaande tarieven
Werktijden volgens afspraak, dus zonder calamiteiten:
08.00-19.00 uur normaal tarief: € 30,00
19.00-23.00 uur: + 25% boven normaal tarief: € 37,50
23.00-08.00 uur: dubbel tarief: € 60,00
Zondagen en feestdagen: 08.00-19.00 uur: € 45,00; 19.00-23.00 uur: € 56,25; 23.00-08.00 uur:€ 90,00
Voorrijkosten heen en terug (exclusief parkeerkosten) per bezoek:
(afstand naar opdrachtgevers woning enkele reis):
< 1 km:geen kosten
1- 3 km: € 3,60
>3-6 km: € 7,20
>6-9: € 10,80
(Vanaf 10 km € 0,60/gereden km heen en terug)
ophalen sleutel en terugbrengen: per keer: € 0,60/km
Indien opdrachtgever een terugkerende klant is, is het misschien verstandiger om een kopiesleutel te overhandigen voor een langere tijd.
(De opdrachtgever kan ook de sleutel op een afgesproken plaats klaarleggen zodat Dierbare Diensten hem daar weer neer kan leggen na dat de opdracht klaar is)
De intake kosten worden na het bezoek aan u gefactureerd. Indien u Dierbare Diensten een opdracht voor u laat doen (binnen 2 maanden na de intake), worden deze kosten in mindering gebracht na de opdracht op de factuur.
Indien u vaker van Dierbare Diensten gebruik maakt zullen we in de vervolg opdrachten geen intake kosten rekenen: enkel bij grote veranderingen, zoals bijvoorbeeld een verhuizing zullen we een aangepast intake bedrag vragen.
De opdrachtgever dient elke nacht thuis te zijn voor zijn dieren.
Bij annulering binnen 2 weken voor de opdracht dient opdrachtgever 25% te betalen van de afgesproken tijden en bedragen inclusief de intakekosten.
Voor opdrachten die zich over meerdere dagen uitstrekken, dient een aanbetaling van 25% van de overeengekomen dagen/tijden vooraf te worden voldaan. Deze zullen aan de cliënt worden gefactureerd nadat de overeenkomst is ondertekend en dienen minimaal 2 weken voor aanvang van de opdracht te worden betaald. Indien dit niet gebeurt, behouden wij het recht om de opdracht te annuleren. In dat geval is de cliënt alsnog verplicht om 25% van de overeengekomen tijden en bedragen te betalen, inclusief de intakekosten.
Bij lastminute of spoed opdrachten vragen wij direct te betalen voor de afgesproken tijden/dagen. Wij zullen altijd proberen de intake aan huis te doen indien mogelijk. Maar voor deze opdracht wordt altijd extra € 25,00 gerekend ongeacht of de intake heeft plaatsgevonden of dat de opdracht doorgaat. Er komt dus eenmalig een toeslag van € 25,00 bovenop de afgesproken kosten. Dit i.v.m. de spoedaanvraag en de daarmee geassocieerde improvisatie voor Dierbare Diensten.
Betalen per directe afrekening na de opdracht: tikki of online bankieren.
In overleg kunnen meerdere dieren verzorgd worden
Indien uw huisdier acuut diergeneeskundige zorg nodig heeft vragen wij, Dierbare Diensten altijd een contactpersoon standbye te hebben die met het dier naar een dierenarts kan gaan en ook voor u kan betalen.
Opdrachtgever dient te allen tijde bereikbaar te zijn of een contactpersoon. Bij noodgevallen van uw huisdier zullen wij, Dierbare Diensten eerst proberen de opdrachtgever te contacteren.
Bij calamiteiten of een last minute ingeplande visite, zullen extra kosten voor de tijd en km’s worden geteld tegen een dubbel tarief.
Bij calamiteiten zal Dierbare Diensten beslissen over een zo geschikt mogelijke oplossing. De opdrachtgever geeft hierbij toestemming aan Dierbare Diensten om die beslissingen te nemen en ook alle kosten hieruit vloeiend aan Dierbare Diensten direct te betalen. Ook neemt opdrachtgever alle verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid om eventuele openstaande rekeningen bij derden te voldoen zonder Dierbare Diensten hiervoor aansprakelijk te stellen.
Het geven van medicijnen en andere medische handelingen worden in principe niet uitgevoerd. In overleg en per dier kunnen daar afspraken over gemaakt worden.
Dierenkliniek Dierbaar voert geen spoedbehandelingen uit.
U dient alle vaccinatieboekjes/paspoorten op een afgesproken plaats te leggen zodat indien nodig wij deze kunnen inzien/meenemen.
Dierbare Diensten vervoert geen dieren.
Dierbare Diensten is geen mantelzorger of zorgverlener zoals b.v. PGB e.d.
Dierbare Diensten is geen kinderoppas: minderjarige kinderen dienen altijd onder de begeleiding van een andere volwassene te zijn tijdens een bezoek van Dierbare Diensten.
Dierbare Diensten is ten alle tijden gerechtigd een opdracht te weigeren.
Mocht er door overmacht (bijv. calamiteiten, ziekte, e.d.) de opdracht niet meer volbracht kunnen worden door Dierbare Diensten, dan zal Dierbare Diensten zijn uiterste best doen om te proberen vervanging te regelen, maar indien niet mogelijk kunt u dus uw eigen contactpersoon in schakelen. Dierbare Diensten zal u of uw contactpersoon dit zo snel mogelijk laten weten. Dierbare Diensten is niet verantwoordelijk voor eventuele schade en kosten voortkomend hieruit.
De eigenaar van de dier(en) is volgens de Nederlandse wet aansprakelijk voor de materiële en immateriële schade die zijn/haar dier(en) toebrengt/toebrengen aan anderen of aan de eigendommen van anderen
Dierbare Diensten is niet aansprakelijk voor inbraak in uw huis en/of letsel, ziekte of overlijden van uw dier(en). Ook is Dierbare Diensten niet aansprakelijk voor schade, die uw dier of andere personen aanrichten aan eigendommen van u of derden en/of voor letsel veroorzaakt door uw huisdier.
Dierbare Diensten gaat zorgvuldig met de sleutel van uw woning om. Dierbare Diensten is niet aansprakelijk voor verlies of diefstal van uw sleutel en de eventuele gevolgen daarvan.
Er dient voldoende voeding en verzorgingsmateriaal in huis aanwezig te zijn en u dient eventuele bijzonderheden (bijvoorbeeld dieet) aan te geven. Indien u geen of te weinig voer en verzorgingsmateriaal in huis hebt, zullen de extra kosten, met een extra bijdrage voor de tijd die Dierbare Diensten kwijt is aan het halen van de producten aan u doorberekend worden.
Dierbare Diensten krijgt hierbij toestemming om foto´s van uw huisdieren te maken en te gebruiken, tenzij anders aangegeven. Uw privacy zal niet geschonden worden
Opdrachtgever verklaart naar waarheid het aanvraagformulier ingevuld te hebben en hierin belangrijke informatie medegedeeld te hebben.
KATTEN AANVULLENDE VOORWAARDEN:
Enkel uitzonderlijk bij katten (geen honden en konijnen) en tegen duidelijk afspraken en ALTIJD met een beschikbaar contactpersoon van u op de achtergrond, kan ik eventueel een korte vakantieopdracht doen. Deze contactpersoon zal bij calamiteiten met uw huisdier bijvoorbeeld naar een dierenarts moeten gaan en voor vervoer zorgen en de kosten kunnen betalen bij de dierenarts.
Voor calamiteiten (bij een korte vakantieopdracht) (bijvoorbeeld bij afwezigheid van de contactpersoon) vragen wij op voorhand een borg van € 300. Deze wordt direct na betaling van de factuur voor onze afgesproken diensten teruggestort na eventueel aftrek van gemaakte kosten. (Deze borg wordt niet gebruikt voor de betaling van de diensten van Dierbare Diensten en/of Dierenkliniek Dierbaar en wordt apart gereserveerd). Deze aanbetaling dient minimaal 2 weken voor aanvang van de opdracht te zijn overgemaakt. Indien dit niet gebeurt, behouden wij het recht om de opdracht te annuleren. In dat geval is de cliënt alsnog verplicht om 25% van de overeengekomen tijden/bedragen te betalen, inclusief de intakekosten.
Mocht er door overmacht de opdracht niet meer volbracht kunnen worden door Dierbare Diensten, dan zal Dierbare Diensten zijn uiterste best doen om te proberen vervanging te regelen, maar indien niet mogelijk kunt u dus uw eigen contactpersoon in schakelen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele schade/kosten voortkomend hieruit.
U dient altijd bereikbaar te zijn!
Uw huisdier dient correct gevaccineerd te zijn. Wij vragen u naar de vaccinatieboekjes. Voor de kat is dat de katten- en niesziekte
Uw huisdier dient vlo en worm vrij te zijn.
Indien uw dier niet (juist) gevaccineerd is kan er gevaccineerd worden, liefst uiterlijk een week voor de oppasperiode en eventueel een worm en vlo behandeling gegeven worden tegen tarieven van Dierenkliniek Dierbaar of u kunt dit elders laten doen. Voor eventuele bijwerkingen hiervan kunnen wij niet verantwoordelijk gehouden worden.
Indien tijdens de oppas of verzorgperiode periode blijkt dat uw huisdier wormen en/of vlooien heeft dan wordt deze en alle andere dieren indien mogelijk tegelijk behandeld door middelen van Dierenkliniek Dierbaar of elders gekocht. Deze extra kosten van tijd, km’s en producten worden aan u doorberekend.
U dient een reismandje op een afgesproken plaats te zetten.
Als opdrachtgever voor de overeengekomen datum terugkomt, dient u Dierbare Diensten daarvan op de hoogte te stellen. Er wordt dan geen geld gerestitueerd en het volledig afgesproken bedrag wordt betaald aan Dierbare Diensten.
Ook bij terugkomst dient er een bericht gestuurd te worden door de opdrachtgever naar Dierbare Diensten.
Indien gewenst kan Dierbare Diensten u per dag een whattsapp bericht sturen met of zonder foto’s van uw huisdier.
HONDEN AANVULLENDE VOORWAARDEN:
Dierbare Diensten laat in principe maar een hond per ronde uit, in overleg kunnen we kijken of twee mogelijk is. Wij laten de hond altijd aan de riem uit.
Bij extreem (nood)weer kan het zijn dat we improviseren of even afwachten wanneer uw dier uitgelaten kan worden (mits dat verantwoord is) of kiezen we ervoor in het extreme uw huisdier (indien mogelijk) in uw tuin te laten. Of we lopen korter (bijvoorbeeld hitte, extreme kou/sneeuw)
Uw hond moet sociaal opgevoed zijn en geen agressief gedrag vertonen.
Indien uw teef loops is wij niet verantwoordelijk voor eventuele gevolgen. U dient Dierbare Diensten de cyclus van de hond ons te melden.
Uw huisdier dient correct gevaccineerd te zijn. Wij vragen u naar de vaccinatieboekjes. Voor honden is dit: Parvo-Weil-Hondenziekte-Inf.Leverziekte-kennelhoest.
Uw huisdier dient vlo en worm vrij te zijn.
Indien uw dier niet (juist) gevaccineerd is kan er gevaccineerd worden, liefst uiterlijk een week voor de oppasperiode en eventueel een worm en vlo behandeling gegeven worden tegen tarieven van Dierenkliniek Dierbaar of u kunt dit elders laten doen. Voor eventuele bijwerkingen hiervan kunnen wij niet verantwoordelijk gehouden worden.
Indien tijdens de verzorgperiode blijkt dat uw huisdier wormen en/of vlooien heeft dan wordt deze en alle andere dieren indien mogelijk tegelijk behandeld door middelen van Dierenkliniek Dierbaar of elders gekocht. Deze extra kosten van tijd, km’s en producten worden aan u doorberekend. Uiteraard kunt u ook zelf in deze periode laten zien dat u de dieren behandeld heeft na vaststelling van de infestatie.
U dient alle vaccinatieboekjes/paspoorten op een afgesproken plaats te leggen zodat indien nodig wij deze kunnen inzien/meenemen.